kallt

Har nyss kommit hem från bistrande kyla med frusna tår, fingrar, ja faktiskt så är hela kroppen som en isbit. Har rullat en 400 kilos höbal in till hingstarnas hage och det va ju inte det roligaste eller lättaste. Fick snö på ställen jag inte trodde att man kunde få, med fick  i alla fall komma in i värmen ett tag efter att mitt arbete var utfört. Var dock tvungen att gå hem, i -28 grader. Och ingen halsduk hade jag heller och mina tjocka fingervantar kändes som tunna bommulsvantar.

Kylan kryper verkligen ända in till kroppen, hur mycket kläder man än har på sig. jag hade underställ, två tjocktröjor, mjukisbyxor, 3 par strumpor + ett par socker, termobyxor, jacka och varma vinterskor. Men endå så fryser jag nu. Urcha, det är rent ut sagt fördjävligt. Ursäkta mitt kanske lite sämre ordval, men jag vet inte hur jag ska uttrycka min ilska annars. Kyla är inte bra, inte i mina ögon i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Niina

sv. Herregud så kallt du har de!!

Jobbigt..



Kramar!

2009-01-04 @ 21:06:36
URL: http://replaymaniac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0