Hallåj.

Nu har jag äntligen fått hem Takidas och Hinders nya albums! Väldigt bra måste jag säga. Sitter och nördar dom just nu och jag är helt förälskad.

Kom nyss hem från stallet också, va ute och red i kallen och i natt kan det bli ända ner till -30 grader. Helt sjukt, eller vad tycker ni? Bor man i Norrland så får man väl stå ut med sånna dagar med, tydligen. Faktist så är jag ganska trött på Norrland, Ångermanland, Kramfors, Bollsta! Ja, det är jag faktiskt. Folket här har visat sig vara något helt annat än jag trodde. Egensinnade och falska är nog det närmaste jag kan komma om jag ska förklara det med ord. Eller ja, dom flesta. Så ni som inte är egensinnade eller falska behöver inte ta åt sig eller bli sura! För ni vet lika väl som jag att det finns gott om sånna människor här uppe. Finns säkert i Kolbäck och där omkring också, men det synns mycket tydligare här uppe. Och om man får ett dåligt rykte på Yetterlännes så spelar det inte någon roll vad man gör eller beter sig eftersom det ryktet alltid hänger efter än. Hur mycket man än bevisar att det är fel.

Okej, förlåt att jag tar upp det här, men jag tyckte att det va på tiden.

Kommentarer
Postat av: baileyz

AJ AGREE =)

2009-01-02 @ 21:35:00
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va? -30.. BRR! Jag var ute hos mina hästar för 1 h sedan och då var det väl -5 och jag tycker det är kallt.. :)

2009-01-02 @ 21:37:05
URL: http://mepublished.blogg.se/
Postat av: Linnea

Söt häst du har! :)

Men usch vad kallt!

2009-01-02 @ 21:38:33
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Söt häst du har! :)

Men usch vad kallt!

2009-01-02 @ 21:38:50
Postat av: Linnea

Söt häst du har! :)

Men usch vad kallt!

2009-01-02 @ 21:39:35
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Felicia

Det är verkligen på tiden att någon vågar sig på ämnet igen, du kanske kommer ihåg att jag började snudda på det 2008 men då blev ju folk som galna och jag orkade inte med allt tjafs. Jag la ned det alltså. Men du har helt rätt, har man fått ett dåligt rykte lämnar det dig aldrig. Folk är så himla idiotiska och falska så det är inte sant. Jag är också väldigt trött på norrland, jag tror att man måste komma "utifrån" för att faktiskt förstå hur det känns på riktigt.



Förstår du, de som är födda och har bott här i hela sitt liv avskyr också ytterlännässkolan och allt skit som finns i Kramfors kommun men det är ändå inte på samma nivå som för någon annan som är lite utomstående. Som har bott någon annan stans, som har upplevt vardagen någon annan stans. Gettin' my point?



Du bloggar väldigt bra iaf, grrrym! :)

2009-01-04 @ 19:45:43
URL: http://felicialovgrens.blogg.se/
Postat av: Melina

Jag håller med Felicia till fullo gällande ditt sätt att skriva, jättebra! :)

2009-01-10 @ 21:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0