Dagens sista.

Min kära bror och syster ska tydligen till Birsta imorgon, och jag får inte hänga med. Taskigt va? Ja, lite.

Men till saken nu.
Det där med folk som kaxar upp sig på internet är väl helt otroligt. Läste på en kompis bilddagbok för en liten stund sen, och såg någon anonym som hade kommenterat massa ohövligheter som t.ex fitta, fjortis, hora, neger etc. Vad får den personen ut av det egentligen? Hur kan dom som är anonyma ens tro att någon ska ta åt sig av deras så kallade kraftfulla ord när det inte finns någon kraft bakom dom. Det är bara tomma ord utan namn, så anser jag i alla fall. Men trots detta så finns det människor som inte tänker likadant som mig, utan tar åt sig av dessa ord. Det största felet den människan kan göra är ju att ta åt sig och känna sig förolämpad.

Dom som gör detta, eller liknande borde skämmas. Jag förstår inte hur dom står ut med sig själva.

Detta får bli dagens sista inlägg eftersom mamma tjatar om att datorn ska vara avslagen tjugo över, inte för att jag förstår varför. Antagligen så vill hon umgås med mig, så jag får väll ställa upp på det.

Kommentarer
Postat av: Baileyz

Jag håller med dig. Det är helt onödigt att trycka ner andra människor, men ibland förstår folk inte bättre. Tycker det är posiivt att du reagerar på det iallafall och inte bara låter det gå förbi. Va mysigt att umgås med mamma :O) njut av det för förr eller senare försinner den tiden.. kram

2008-12-22 @ 23:45:08
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Elin

Där håller jag med. I kring ett år sedan så fick jag anonyma kommentarer och telefonsamtal osv. det var jobbigt, men inte lika jobbigt som när en person skrev att jag var äcklig. Så, trots att bara ordet äcklig var "mindre" än telefonsamtalen osv. så kändes det värre - alltså, det tar bättre när man vågar stå för vad man säger.

2008-12-23 @ 16:36:55
URL: http://elinomhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0