Uteritt, apelsinpynt & pepparkaksbak

Nu är julen verkigen snart här. Va först i Kramfors och julhandlade det sista och när jag kom hem så fann jag världens bästa Marre som stod och väntade på mig. Vi skulle nämligen ut till stallet och rida. Vi red blästabacken och Ackemannen va rent ut sagt galen! Galopperade iväg med mig utan förvarning en gång och skenade iväg med mig en gång. Hästrackare! Förmodligen va det så för att det blåste, och dessutom så måste man ta lite hänsyn till hans ålder. Han är ju dock endast 4år.

När vi kom tillbaka hem så började vi stoppa torkade nejlikor i apelsiner. Det doftar så oerhört underbart, juligt. Hängde upp dom lite här och var. Efter det så kom syster med pepparkaksdeg :') Så jag och Marielle satte oss och bakade. Vi betedde oss som små barn när dom gör något roligt. Ni vet, sitter och sjunger lite halvfalskt och skrattar så att tårarna rinner. Sånna är vi, när julen närmar sig med stormsteg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0