Lussebullar

Yes! Våra lussebullar är äntligen klara, och dom vart perfekta. Förutom den plåten som vart bränd. HAHA! Vi gjorde lussebullar i alla möjliga olika former och storlekar, fast mamma gjorde mest vanliga, traditionella lussekattor. Sånna där som man typ rullar från olika håll inmot mitten. Ni vet vad jag menar i alla fall! :) Jag tror det tog ca 1 timma och 45 minuter för oss att baka ut hela degen, men det är faktist sjukt kul. Det är det roligaste med att baka faktist. Man kan hitta på så många olika figurer, mönster och sånt. Men i alla fall så har vi gjort allting klart, har till och med smakat på en. Dom vart as goda, hihi. Okej jag ska inte skryta med jag äger på att baka verkligen. I alla fall när någon annan gör degen! :D

Snart ska jag ut till stallet igen och ge Acke och Linus mat, sen ta ut dom i hagen. Det snöar ute och deras regn täcken är dyng sura. Och Ackes nya regntäcke har inte kommit än. Buuuhuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0