Julkänsla

Nu har jag nyss ätit och allting är frid och fröjd igen. Förutom att min förbaskade jul design inte vill visa sig, men min kära vän Marielle har i alla fall bekräftat att den syns för andra. Det vill säga henne. Det kanske bara är för henne som den syns? Får hoppas att det är för alla.

Jag har värsta julkänslan på länge kan jag lova. Granen har varit uppe ungefär en vecka redan, om inte längre, och julpyntet är på plats. Imorgon ska jag fixa med apelsinerna. Stoppa torkade nejlikor i dom och knyta band runt, för att sedan hänga upp dom lite här och var. Jag tycker att det tillhör julen. Kanske hinner med lite mysigt pepparkaksbak också? Jag får hoppas på det för det är sjukt underbart att bara sitta och kavla ut degen och sedan göra figurer med hjälp av formar. Så himla simpelt, med färdig deg i alla fall. Att kasta mjöl på varandra är absolut det roligaste, haha. Jag vet, jag är jätte barnslig nu så här vid jul. Men det finns det nog fler som är, men inte vågar erkänna det. Det är lugnt, ni är inte ensama.

Ikväll blir det nog filmtittande. Myser ihop mig i täcket med lite levande ljus och någon bra film som står och går.

Ni måste erkänna att julkänslan är en av dom mysigaste känslorna. Man är som ett litet barn. Det riktigt pirrar i magen av förväntan på julklapparna, även fast jag inte har önskat mig något speciallt i år, och allting man gör känns mysigt.

Kommentarer
Postat av: emmali

Sv; haha, det verkar som att det är så för alla xD För emma blev det så med, och för dig! Så jag är ju inte ensam iallafall, haha! xD

2008-12-21 @ 20:17:41
URL: http://emmaliii.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo, Matilda har jag pratat med så henne vet jag (: okej, men fan va snyggt. hoppas att det blir nåt nudå :D

2008-12-21 @ 22:26:17
Postat av: Felicia svarar

Okej, tack. Fin jul design här på din blogg också :)

Den känns mysiiig :D

2008-12-22 @ 10:50:29
URL: http://felicialovgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0