..

Rasism är väldigt onödigt faktist. Jag personligen tycker att det är som mobbing, fast på en annan nivå. En grövre, för det mesta en mer fysisk nivå. Där man t.ex slår, sparkar, knuffar etc personen i fråga. För att den har en viss hudfärg eller religion. Väldigt omoget måste jag säga.

Det är ju inte bara vi svenskar som kan vara rasistiska, eller hur? Om man skriker neger eller liknande till en mörkhyad person, och den mörkhyade personen skriker t.ex svenne jävel till någon av oss svenskar. Båda anmäler detta, men anmälan som kom från svensken tas inte på lika stort allvar. Personligen så tycker jag att det borde vara lika allvarligt. Båda är personliga påhopp, om saker man inte kan ändra på. Likadant som när Sverige fick ta bort glassen Nogger black eftersom utlänningarna uppfattade det som rasistiskt. Vadå? Det är en glass. Det är precis som om vi som är vita skulle haka upp oss på vitlök. Precis samma sak. Fort någonting döps till ....black/svart eller black/svart.... så blir det stora diskusioner och depatter om detta. Är inte det lite fånigt? Jag tycker det i alla fall.

I skolan får man inte ens gå med en tröja med svenska flaggan på, eller spela/sjunga nationalsången förutom på nationaldagen. Är inte det att ta i för mycket? Utlänningarna får gå med tröjor med sitt lands flagga, varför får inte svenskar göra det då. Utlänningarna får sjunga/spela sin nationalsång när dom vill på året, men inte vi. Fast i och för sig så vet ingen hur deras national sång går.

Faktist så tycker jag att att det är lika omoget av dom utlänningar som tar illa vid sig när man t.ex sjunger nationalsången. Nu säger jag inte att alla utlänningar är så, men det finns ganska många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0