...

Att trycka ner folk helt i onödan är så himla fel. Eller i och för sig så är det fel att trycka ner någon överhuvetaget. Vem förtjänar egentligen ett liv som mobbad? Jag skulle inte ens önska min värsta fiende något liknande.Tänk er själva att va rädd varje dag, för att gå till skolan eller jobbet. Sjukt fel, måste jag säga. Alla har vi problem så att det räcker, mer eller mindre, men ingen, verkligen ingen behöver problem som andra ställer till med. So what om dom som mobbar mår dåligt. Dom ska väl ändå inte få trycka ner andra, och få dom att må dåligt? Hade en diskusion om det i skolan för ett tag sedan. Och det ända dom säger är; men det är ju synd om dom som blir mobbare, dom mår ju dåligt dom också.
Men det är verkligen ingen ursäkt. Så om jag mår dåligt någon dag så ska jag gå och reta någon för att den personen t.ex är tjock, lång, smal, har glasögon, tandställning eller nått liknande? Aldrig i livet, så patetiskt!

Det är ingen som har bett om att få dålig syn, snea tänder, finnig hy etc.. Jag vet många som retas för att dom t.ex har tandställning. Vadå, jag har tandställning. Och ingen retar mig för det. Är inte det lite orättvist tycker ni? Jag brukar ifrågasätta människorna som mobbar någon för tandställning varför dom inte retar mig för samma sak, men det ända dom svarar är; Varför skulle vi?  Det är så himla sjukt, allt det här!

Kommentarer
Postat av: Anna

Gå in & ställ en fråga! :)

2008-12-14 @ 19:16:30
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: cissie

grymt skrivet!

2008-12-14 @ 19:23:13
URL: http://doux.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag håller med dig verkligen. Jag har aldrig själv blivit allvarligt mobbad, men för ett tag sedan så hände det att några random snubbar stod utanför min skola och kastade snöbollar på mig när jag gick förbi. Skitlarvigt såklart, men man kände sig lite kränkt och sårbar i just det tillfället och då får man en liten känsla för hur det är att vara mobbad. Det är sjukt hemskt att någon ska behöva utsättas för sådant skit dagligen.



Jag tycker inte heller att man bör tycka synd om mobbarna bara för att de mår dåligt själva, och det bästa som kan göras tror jag egentligen är att få de mobbade personerna att inse att mobbare är psykiskt instabila (varför skulle de annars mobba?) och skita i dem och/eller stå emot. När jag fick snö förut på mig så gick jag fram till dem och bad dem att ge fan i att kasta snö på mig, sen har de inte kastat på mig mer!



Ursäkta den långa kommentaren, men det var bara några tankar från min sida :P. /Alex

2008-12-14 @ 19:32:32
Postat av: emma-lee

sorgligt men sant

2008-12-14 @ 19:34:20
URL: http://ebjork.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag håller med dig och jg försår hur du tänker, eftersom jag själv vart mobbad i många år. Ingen fyskisk mobbing utan psykisk, men såren tar tid att läka och jag söker än idag bekräftelse att jg verkligen duger tillskillnad från vad dom mobbarna sa tll mig. Jag ska därför läsa till socionom och bli kurtor med motivationen att försöka stoppa mobbningen bland ungdommar (samt hjälpa dem i andra krise i ett barn/ungdoms liv) Men som du säger så är det så att en person, person A.. som mårdåligt trycker ner andra, personer B så att ingen förstår att person A mår dåligt, t.ex hemma. medans andra som också mår dligt uttrycker sig på andra sätt... t.ex fäljer med strömmen och inte "vågar" stå ut (som person's a:s följeslagare) eller dom som skadar sig själv eller adra fysisk.. :O/ men det är intressant med psykologi och med hjälp av det blir det som ett stöd för en som mår åligt och blir mobbad. Kram på dig

2008-12-14 @ 19:43:12
URL: http://baileyz.blogg.se/
Postat av: Karrow

Jag vet hur det känns. Har själv varit mobbad. Pga av min migrän. :(

Och Mikaela tog orden ur munnen på mig. :P

2008-12-14 @ 21:18:16
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
Postat av: Karrow

Svar: Ja visst är det sjukt? Men oftast beror mobbningen på att mobbarna själva är avundsjuka på något hos offret eller har råkat ut för något själva.



Tyvärr kan detta även förekomma i vuxna livet...

2008-12-15 @ 11:14:18
URL: http://captainkarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0