...

Har alldeles nyss kommit hem från the stable.  Tog hem tränsen och förbygeln för att smörja det. Acke va lite galen idag, bara sprang, sprang och nästan vägrade att ta det lugnt. Det är lite jobbigt, för jag vill juh inte göra illa honom i munnen heller. Körde med pessoa bettet så jag tyckte faktist att det va lite konstigt att kan inte lyssnade. Förmodligen berodde det på vädret, det snöar och är -9 grader, plus att det blåser. Urcha!

Asså det är helt galet va moppe/skoter folk är galna här uppe. Först va det en som brummade på med skotern så att Alcazar höll på att flyga i luften. Sen va det någon som åkte moped och körde om kull. Han kom från folketshus hållet typ sen skulle han gasa i svängen, och eftersom det är kallt nu så bildas juh is eftersom snön blir så packad där bilarna åker, och han for om kull. Jag skrattade så mycke så jag höll på att fara av hästryggen. HAHA! men kör man så idiotiskt så får man faktist skylla sig själv.

Jag ville fara till Strandhallen i Nyland idag egentligen. Och kolla på nylandsskolans småbarn har lucia ute på isen. Dock så har dom elektriska ljus, vilket inte är så jätte kul. Men jag va där förra året och dom va dö gulliga. Speciellt dom minsta som åkte och va tomtar :'). Och mysigt va det också. Så det var bara synd att jag missade i år. Skulle ha kollat med bästaste Emma annars, men eftersom Acke va tvungen att bli riden idag så han inte var alldelesgalen imorron, så kunde kan inte fara till Nyland. Men men, det kommer fler år!

Nu ska jag gå och äta mat, namminammi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0