bloggning..

Någonting jag inte förstår mig på är när folk, liksom jag gjorde i början, skriver massor med smileysar i varje inlägg. Visst det är bra att "visa känslor" med hjälp av dom. Men det är sjukt irriterande att läsa. Efter ungeför slutet på varjevarjevarje mening så kommer det en smileys.
Ungefär så här:

"Va i stallet idag! :) Det va väldigt roligt :D. Ska snart äta också -.- Fast jag vill egentligen inte ha någon mat :O Vet inte varför :S"

Är det bara jag som tycker att det både är jobbigt att läsa? Visst, jag skrev såi början jag också, men insåg snabbt att det inte var något smart sätt att skriva. Det är väll bättre att förklara känslor i ord istället eftersom en smileys kan faktist också misstolkas. Dock väldigt sällan, men det händer. När man skriver väldigt många smileysar blir allt så himla oseriöst på något sätt, tycker jag i alla fall. Och när man på pekar något, som är meningen till att ge tips och råd så blir dom bara sura och får näst intill ett aggression utbrott. Så jag har slutat att ge tips till folk nu. Uppskattar dom inte min hjälp, så får dom ingen hjälp heller.

Kommentarer
Postat av: Alex

Eller hur, visst ser det dumt ut? Samma sak på msn, lite jobbigt när folk gör en ":P" efter varje mening. Haha

2008-12-15 @ 23:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0